Chyby v dokumentech

30. května 2014 v 12:00 | blogplateosaurus |  Zajímavosti
Chyby v dokumentech

Prehistorický park :

V prvním díle je uvedeno , že se tyranosaurus dovedl pohybovat až 60 km/h . Což je velmi přehnaný údaj . Nejodvážnější odhady hovoří o tom , že se dokázal pohybovat maximálně 30 km/h . Nejspíš ani to ne . Další chybou je to , že se zde objevil karbonský obojživelník crassigyrinus , který žil před 325 miliony lety , což je o 25 milionů let dříve , než čas do kterého se Nigel vypravil . U troodona není stoprocentní , že byl opeřený , ale je to pravděpodobné . V prehistorickém parku opeřen nebyl . V tomhle dokumentu není příliš chyb . Prehistorický park je skvělý dokument .



Putování s dinosaury :

Je tu chyba týkající se utahraptora . Byl to dinosaurus , který žil v Severní Americe . V putování s dinosaury je , že žil v Evropě . Což je chyba . V tomhle dokumentu je řečeno , že když diplodocus dorostl plné velikosti, tak ho nikdo nedokázal zabít . V současné době je nejpravděpodobnější , že diplodoca dokázal zabít allosaurus , saurophaganax a dokonce i smečky ceratosaurů . Tenhle dokument je jinak dobrý a i po patnácti letech patří k nejlepším dokumentům o dinosaurech .



Putování s pravěkými monstry :

Tenhle dokument , alespoň podle mě nedosahuje kvalit svých předchůdců . Je to vysvětlováno velmi jednoduše a celkově je to velmi krátké . A ještě k tomu všemu tam jsou chyby . Všechno je tu vysvětlováno tak , jako by se všechno vědělo na sto procent . Například s hynerií to , že dokázala vylézt na souš, je jen teorie. Bezčelistnatý cephalaspis určitě nebyl předchůdcem prvních obojživelníků , jako je to v tomto dokumentu . V té době byli předchůdci obojživelníků rybám příbuzní acantodii anebo první ryby . Také je zde o obou bezčelistnatcích řečeno , že to jsou ryby . Další chyby se týkají permského vymírání . Je vysvětleno jako desertifikace , ale není řečeno proč k desertifikaci došlo . Ve skutečnosti supervulkány neustále chrlily lávu a desertifikace je jen jednou z mnoha katastrof vyvolaných erupcemi . Svět počátku triasu v tomhle dokumentu vypadá , jako kdyby byl již život téměř vzpamatován . Tak tomu ve skutečnosti nebylo . A ještě jedna věc: diictodon na konci permu ve skutečnosti vyhynul a lystrosaurus žil již koncem permu , ale nebyl tak hojný jako na počátku triasu .



Dinosaur planet
Tento dokument za moc , alespoň ,podle mě nestojí . Není tam moc informací a chyb je tam mnoho . Viděl jsem jen dva díly, více jsem již nevydržel . To znamená , že zde nebudou zdaleka všechny chyby . Jednou z chyb je to , že v tomto dokumentu carcharodontosaurus lovil saltasaury . Oba tyto dinosaury dělí miliony let a žili na jiných kontinentech , další velkou chybou je to , že se v tomto dokumentu masožravý dinosaurus staral o svá mláďata 15 let . Troodon samozřejmě nežil v Evropě . Mnoho chyb z tohoto dokumentu v tomto článku asi chybí . Tento dokument je málo informativní a celkově ne moc kvalitní (alespoň podle mě) .
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Aktuální články

Reklama